Jak otworzyć
studio tatuażu
Wraz z rozwojem branży tatuażu fani modyfikacji na ciele i po prostu przedsiębiorcze osoby zaczęli postrzegać otwarcie specjalistycznego salonu jako dochodowy biznes.
Co jednak trzeba zrobić, aby otworzyć taki zakład? Analizujemy szczegóły.
Jakie dokumenty
są potrzebne, aby
otworzyć studio tatuażu?
Optymalnym sposobem dla osoby, która do tej pory nie była związana z biznesem, jest rejestracja indywidualnego przedsiębiorcy (FOP).
Wymieniając kody klasyfikacji działalności gospodarczej (KVED), należy wskazać „Inne usługi indywidualne” (nie mylić z działalnością salonów kosmetycznych, ponieważ mogą wystąpić trudności z Państwową Inspekcją Sanitarną (SES)). Aby uzyskać więcej informacji o tym, jakie dokumenty należy zebrać i przygotować, skontaktuj się z Krajowym Stowarzyszeniem Artystów Tatuażu, Makijażu Permanentnego i Piercingu, które zapewnia wsparcie prawne i informacyjne wszystkim instytucjom działającym w tym segmencie.
Ważne: Prowadzić działalność legalnie (odliczenie podatkowe, oficjalne zatrudnienie pracowników, cennik publiczny), w takim przypadku nie pojawią się żadne kwestie prawne ze strony organów nadzorczych.
Pomieszczenia,
wyposażenie
Po rozwiązaniu wszystkich problemów prawnych możesz przejść bezpośrednio do aranżacji salonu.
Wynajmowany lokal, nawet prywatny, musi spełniać normy sanitarno-higieniczne. Dla każdego rzemieślnika należy określić obszar roboczy, w którym zostanie zainstalowane fotel, kanapa, stoły i szafki na narzędzia.
Pomieszczenia powinny być ogrzewane, wentylowane, dobrze oświetlone. Nie zaleca się prowadzenia działalności w budynkach o wysokiej wilgotności, w piwnicach. Takie przestrzenie są sprzyjającym środowiskiem do rozmnażania grzybów i pleśni, więc utrzymanie warunków sanitarnych będzie trudne. Ponadto wysoka wilgotność powoduje niszczenie sprzętu i urządzeń.
Ściany i podłogi powinny być wyłożone materiałami wykończeniowymi, które można łatwo czyścić, dezynfekować, w tym płynnymi detergentami. Ponieważ po każdej sesji mistrz musi przeprowadzić dezynfekcję miejsca pracy, jest to bardzo ważny warunek.
Praca tatuażysty wymaga wysokiej precyzji, więc każde miejsce pracy powinno być maksymalnie oświetlone. Lampy muszą być przymocowane do statywów mobilnych, aby tatuażysta mógł wystawiać światło w zależności od okoliczności.
Nowoczesny specjalistyczny rynek oferuje ogromną liczbę urządzeń i narzędzi, zarówno bezpośrednio do pracy, jak i do sterylizacji urządzeń, więc wybór odpowiednich zestawów nie jest trudny.
Personel
Oprócz mistrzów w salonie powinien pracować administrator, który będzie komunikował się z gośćmi, odbierał telefony i sprzątacz zapewniający utrzymanie salonu w czystości.
Liczba mistrzów w danym studiu zależy od jego wielkości, ponieważ każdy tatuator musi mieć wystarczająco dużo miejsca, aby wygodnie pracować. Warto również zastanowić się nad zapotrzebowaniem na usługę w Twoim mieście.
Świetnie, jeśli twoi mistrzowie przechodzą szkolenie medyczne przynajmniej na poziomie podstawowym. W takim przypadku specjalista będzie mógł pomóc odwiedzającemu, jeśli poczuje się źle na widok krwi lub w innej sytuacji.
Materiały eksploatacyjne
W dużych salonach najbardziej niezbędne materiały eksploatacyjne i środki dezynfekcyjne (powierzchnie, skóra, sprzęt) są kupowane przez właściciela.
W takim przypadku otrzymuje zniżkę od dostawcy, ponadto właściciel firmy będzie pewien, że jego pracownicy używają wysokiej jakości materiałów i nic nie jest zagrożone dla odwiedzających.
Dodatkowe wydatki
Aby wszyscy wiedzieli o salonie, na początku warto wydać pieniądze na reklamę.
Opowiadaj o działalności instytucji w sieciach społecznościowych, rozdawaj ulotki, organizuj imprezy, dni otwarte.
Oprócz podstawowych mebli potrzebnych do wyposażenia miejsca pracy będziesz musiał wydać na sofy w części wypoczynkowej, biurko administratora, komputer, ekrany i wieszaki, urny. Powiązane produkty ostatecznie stanowią znaczną część kosztów.
Konkurencja
Ważne jest, aby zrozumieć, że aby salon działał z pełną mocą, zajmie to trochę czasu.
Dopiero gdy zaczną mówić o zakładzie w segmencie specjalistycznym, rozpocznie się „prawdziwa” praca. Nowym studiom trudno jest konkurować z salonami działającymi od dawna. Jeśli jednak znajdziesz swoją własną „cechę”, na przykład będziesz pracować w niepowtarzalnym stylu, zaoferujesz klientom te technologie, których konkurencja jeszcze nie opanowała, to osoby, które chcą sobie podobny tatuaż, na pewno przyjdą do Ciebie!