Jak reklamować swój
salon tatuażu jako firmę?
Dla tych, którzy marzą o otwarciu studio tatuażu, bardzo ważne jest, aby specyficzny biznes był opłacalny.
A to zależy bezpośrednio od reputacji instytucji. Jednak żeby była jakaś reputacja, odwiedzający powinni wiedzieć o salonie oraz powinni do niego przychodzić.
Szczególnie ważne jest, aby nowo otwarty zakład prowadził kompetentną kampanię reklamową. Tylko w tym przypadku studio szybko nabierze tempa pracy. Cóż, jaką sławę zarobi, zależy to bezpośrednio od umiejętności specjalistów i podejścia do pracy, poziomu świadczonej usługi.
Jak zareklamować
nowy salon?
Oprócz kolorowego szyldu, który będzie odgrywał rolę reklamy pasywnej, ważne jest, aby korzystać z aktywnych narzędzi marketingowych. Należą do nich:
- Banery o prowokującej treści, przyciągające uwagę przechodniów, ustawione w pobliżu salonu;
- Wystąpienia i wywiady w radiu, telewizji (głównie w programach tematycznych);
- Ulotki, które można rozdawać przy wejściu do młodzieżowych ośrodków wypoczynkowych, stadionów, dyskotek (większość klientów salonów tatuażu to aktywna młodzież 25-40 lat);
- Promocja w Internecie, gdyż aktywna młodzież to stali internauci;
- Wizytówki, które można nie tylko rozdawać odwiedzającym, ale także pozostawiać w specjalnych komórkach transportu publicznego, w sklepach z odzieżą sportową i na świeżym powietrzu, w sklepach z instrumentami muzycznymi – wszystkie te działania mogą pochwalić się podobieństwem potencjalnych odbiorców, więc wzajemna reklama przyniesie wynik.
Promocja w Internecie
Bardzo ważne jest, aby zadeklarować siebie i swoje usługi, zalety i technologie w Internecie.
Studio tatuażu musi koniecznie stworzyć swoją stronę internetową. Nie wizytówka, ale pełnoprawny zasób, który opowie o mistrzach, technikach i stylach ich pracy oraz o używanym sprzęcie. Uzupełnij artykuły i informacje kolorowymi zdjęciami. Nie oszczędzaj na promocji zasobu. Lepiej jest płacić za usługi specjalistów przez 2-3 miesiące, ale potem uzyskać maksymalną liczbę odwiedzających, niż bezskutecznie próbować „promować” portal we własnym zakresie.
Media społecznościowe i dedykowane fora są doskonałym narzędziem do deklarowania siebie. Zapraszaj nowych uczestników do grup, organizuj konkursy, udostępniaj ciekawe filmy, pisz posty. Znajdź aktywne grupy z pytaniami i odpowiedziami. Odpowiadaj, komentuj, sugeruj, podaj link do głównej strony studio. Pisz, opowiedz o nowościach. Na przykład o nowych pigmentach lub nowym sposobie znieczulenia, zakupie sprzętu lub jubileuszowym kliencie. Małe posty, pisane prostym ludzkim językiem, pozwolą Ci pozyskać subskrybentów w sieciach społecznościowych, a tym samym potencjalnych klientów. Aktywny udział w życiu segmentu profilowego regionu z pewnością da wynik, a salon będzie miał klientów.
Nie zapomnij o ogłoszeniach na stronach elektronicznych swojego regionu. Na tablicach ogłoszeń można znaleźć wszystko, więc użytkownicy, aby wyszukać usługę, najpierw badają reklamy i oferty. Ważne jest, aby w tytule reklamy podać słowa kluczowe, a tekst uczynić „soczystym” i kolorowym. Redagowanie reklam najlepiej powierzyć profesjonalistom z dobrą ekspresją pisania i elokwencją.
Praca z klientami
Nikt nie odwołał poczty pantoflowej.
Zbieraj informacje o odwiedzających. Taka baza pomoże rozszerzyć strefę wpływów. Oddzwoń okresowo do tych, którzy już odwiedzili salon, zapytaj o „stanie” tatuażu. Dyskretna uwaga ze strony salonu przyciąga osoby, które już skorzystały z jego usług. Z pewnością polecą zakład swoim znajomym i przyjaciołom. W ten sposób możesz znacznie zwiększyć klientelę.
Jeśli używasz różnych rodzajów promocji i reklamy, wynik nie potrwa długo. Do reklamy należy jednak podchodzić kompleksowo. Pamiętaj, aby zapytać nowych odwiedzających, jak dowiedzieli się o studiu. Dzięki temu możesz dowiedzieć się, który sposób promocji marketingowej jest najbardziej skuteczny.
Jeśli kompetentnie podejdziesz do przygotowania programu marketingowego, możesz wypromować nowy salon tatuażu w ciągu dwóch do trzech miesięcy. Nawet jeśli nie otrzymasz takiej liczby klientów, jakiej początkowo oczekiwałeś w tym okresie, zaczną mówić o twoim salonie. I to jest najważniejsze dla każdej firmy.